Soci Onorari
  • Register

Soci Onorari

DR JOSEPH GIOVANNONI


Joseph Giovannoni is a Doctor of Nursing Practice candidate at Brandman University in Irvine, California USA. He has been working in the Forensic Science field for 35 years performing forensic sex offense specific evaluation and treating sex offenders. He is an advance practice registered nurse with prescriptive authority in the State of Hawaii, USA. He has a MA degree in psychology, and a MS in Adult Psychiatric Mental Health Nursing.
He is AASECT Certified Diplomate of Sex Therapy.
He believes that everyone has the right to be treated with human dignity and caring. He is invested in cross-pollinating Dr. Jean Watson’s theory of Caring Science into Forensic Science.

Since 2012, Dr Joseph Giovannoni is Honorary Member of Caring in Progress Internatinal Association:
his presence is a great privilege and source of special competence for all.


Joseph Giovannoni è un candidato al Dottorato in Nursing Practice alla Brandman University a Irvine, California USA. Ha lavorato nel campo delle Scienze Forensi per 35 anni esplicitando valutazioni specifiche forensi su reati sessuali e trattando criminali sessuali. E’ un Infermiere riconosciuto in possesso di competenza avanzata e autorità prescrittiva nello Stato delle Hawaii, USA, dove vive. Ha un livello MA in psicologia ed un livello MS di Nursing in Salute Mentale negli adulti. E’ in possesso di un Diploma in Terapia Sessuale.
Crede che ognuno abbia il diritto di essere trattato con dignità umana e caring. E’ investito in prima persona nella diffusione trasversale della Teoria della Dr Jean Watson della Scienza del Caring all’interno delle Scienze Forensi.


Dal 2012 il Dr Giovannoni è Socio Onorario dell’Associazione Caring in Progress International, all’interno della quale è stato accolto con consenso plenario. La sua presenza rappresenta per tutti un grande privilegio e fonte di straordinaria competenza.